FL Studio'da Ses Kaydı Yapma (Detaylı Anlatım)

Merhaba arkadaşlar. Size FL Studio programında ses kaydı yapmayı anlatacağım.

     Gerekli olanlar:
  • FL Studio 11
  • ASIO4ALL
  • Harici mikrofon
Öncelikle FL Studio nedir ondan bahsedelim. FL Studio şarkı veya mix yapmak, ses kaydı yapmak, ritim oluşturmak gibi müzik ile ilgili aklınıza gelebilecek neredeyse her şeyi yapmaya yarayan bir programdır. Programın en son versiyonu FL Studio 11'dir. Artık programı elde etmek size kalmış.  

Peki neden ses kaydını bu programda yapacağız? Bu sorunun cevabını programda bir ses kaydı yaptıktan sonra kendiniz de anlayacaksınız. Bu program bize çok yüksek kalitelerde ses kayıtları yapmamıza olanak sağlıyor. Eğer daha önce Windows'un kendi ses kaydedicisiyle bir kayıt yaptıysanız aradaki farkı çok rahat anlayacaksınız.    

FL Studio'yu kurduktan sonra ASIO4ALL adlı yazılımı da kurmamız gerekiyor. ASIO4ALL bir sanal ses kartı yazılımıdır. asio4all.com sitesinden indirebilirsiniz.   

Bunu da yaptıktan sonra FL Studio'yu açıyoruz. Options > Audio settings e tıklıyoruz

Input/Output kısmından ASIO4ALL'u seçiyoruz

 Sağ üstten Mixer'a giriyoruz ve Mixer'ımız açık kalsın

Sağ alttan ASIO4ALL'a giriyoruz

Girdikten sonra sağ alttaki anahtar simgesine tıklayıp ayarları açıyoruz.Daha sonra ses kartınızın (Bende Realtek) adının solundaki "+" işaretine basıp genişletin. Ve burada "Audio input" ve "Audio Mic input" seçeneklerinin resimdeki gibi olduğuna emin olun

Tekrar FL Studio'ya dönüp Mixer'daki insert bölümlerinden herhangi birini seçiyoruz. Seçtikten sonra sağdaki "IN" bölümünde Mic input'u, "OUT" bölümünde ise Audio output'u seçmeniz gerekiyor. Bunu yaptıktan sonra mikrofondaki tüm sesleri hoparlörde duyacaksınız

Seçtiğiniz insert bölümünün altından sesi arttırabilirsiniz

Yine aynı kısımın altındaki yerde disk işareti var. Oraya sağ tıklayıp kaydetme yeri ve ismini değiştirebilirsiniz. Ben sadece ismini değiştirmenizi öneririm. Varsayılan kaydetme yeri C:/Program Files/Image-Line/FL Studio 11/Data/Patches/Recorded dizinidir

Gelelim kayıda. Yukarıdaki kayıt işaretine sağ tıklayıp resimdeki ayarları seçiyoruz

Daha sonra kayıt tuşu kırmızıdayken oynatma tuşuna bastığınızda kayıt başlar (Kayıt sırasında hoparlörün sesini kısmanızda fayda var)
Kayıtlarınızı sol bölümdeki Recorded sekmesi altında görebilirsiniz. Gerisi size kalmış :)

NOT: Programda kayıt yapma açıkken hoparlörü kullanmazsınız (program dışında). Program açıkken herhangi bir ses dosyası veya video açmak istediğinizde aşağıdaki gibi bir hata alırsınız

Yorumlar

  1. Ben kayıt alıyorum fakat aldığım ses kayıdının sağlıklı bi şekilde mp3 ünü alamıyorum ve beat ve sesimi bu programda birleştirip direk parça olarak alabilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alabilirsin tabi ki. Her şeyi ayarlayıp çalışmayı bitirdikten sonra "File" menüsünden "Export"a basarak alt kısımdan mp3'ü seçip bilgisayara kaydedebilirsin. Sadece ses kaydında da bu şekilde yapabilirsin.

      Sil
    2. merabalar kolay gelsin bi sorum olcak ben mikrofonu fl studioya baglıyorum ses geliyor ama birde acayip bi kötü ses geliyo cızz geliyo gışşş diye ses geliyoo bu sesleri azaltmam için ne yapmam lazım... lütfen yardı medin

      Sil
    3. Arkadan gelen ses mikrofon kalitesine göre değişir. Mikrofon kaliten düşükse o yüzdendir. Programı açtıktan sonra sağ alttan ASIO4ALL'a girip ayarları karıştır. Belki düzeltebilirsin.

      Sil
  2. Bu yol android içinde geçerkemi

    YanıtlaSil
  3. Hayır. Anlatım Windows versiyonu içindir.

    YanıtlaSil
  4. Gayet guzel anlatim tesekkurler

    YanıtlaSil
  5. ben bağlamayı bağladım fishman yardımı ile ama arkadaki ses iğrenç ssss diye geliyor onu nasıl kesebiliriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef alt gürültüyü tamamen kaldırmak pek mümkün değil. Gürültünün belli başlı sebepleri var. En önemlisi de kalitesiz ekipman. Fishman kaliteli bir marka. Çok büyük ihtimalle bağlantıyı yaptığın bilgisayarın ses kartı kötü. Bazı ayarlamalarla alt gürültüyü azaltman mümkün. Buradan ayrıntılı anlatmam çok zor. Programı açtıktan sonra sağ alttan ASIO4ALL'a girip oradaki ayarları karıştır. Onun dışında FL Studio'dan mixerı aç. Sağ tarafta alt alta sıralanmış panellere Fruity Limiter veya Effector adlı kanalları ekleyip ses üzerinde düzenlemeler yapabilirsin.

      Sil
  6. Merhaba
    Bir şarkının karaoke versiyonunu bu program ile açıp üzerine mikrofon ile ses kaydı yapmak istiyorum. Nasıl bir yol izlemek gerekir? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle karaoke versiyonunu kopyalayıp C:/Program Files(x86)/Image-Line/FL Studio 11/Data/Patches/Recorded dizinine yapıştırın. Ardından programı açıp sol menüden recorded kısmına girin. Oradan attığınız parçayı sürükleyip playlist penceresine taşıyın. Sonra üst menüdeki pat ve song seçeneklerinden (yukarıdaki play ve stop tuşlarının hemen solunda) songun seçili olduğundan emin olun. Ardından mixeri açıp insert 1'e tıklayın. Sağ taraftaki in kısmından mikrofonunuzu seçin ve insert 1'in en altındaki kayıt seçeneğinin aktif olduğuna emin olun. Bunları da yaptıktan sonra en üst menüde, stop tuşunun sağındaki kayıt butonunu aktifleştirin. Play'e bastıktan sonra geri sayım başlayacak ve kayıt başlayacak.

      Sil
    2. Zaman ayırıp yardımcı olduğunuz için size çok teşekkür ederim =)

      Sil
  7. Merhaba hocam bende fl kullanıyorum fakat kıytırık bir notebooktan samsung n120 üzerinden yani öğrenim amaçlı. Sizden bana frekansları azaltmak adına fl yi daha rahat kullanmam için birtakım öneriler rica edicem gereken yardımı yapabilirsen çok memnun olurum. Teşekkür ederim saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha performanslı çalışmasını istiyorsan ASIO4ALL penceresinde alt kısımda bulunan "ASIO Arabellek Boyutu"nu düşürebilirsin. Onun dışında üst menüdeki Audio Settings kısmından Hz değerini düşürerek performansı arttırabilirsin. Açıkçası bu konuda çok bilgili değilim. FL Studio'da çok profesyonel sayılmam. Bu konuyu başka sitelerden araştırabilirsin.

      Sil
  8. Dedikleri nizi bizzat uyguladım fakat bir sorunum var. Tek pattern kaydediyor sürekli kayıt için ne yapmalıyım . Acaba yanlış biyeremi tıkladım zaman ayırıp yardımcı olursanız sevinirim. Teşekkürler, saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1) Yukarıda tempo kısmının hemen solundaki kayıt simgesine sağ tıklayıp, sadece "Audio" seçeneğinin işaretli olduğuna emin ol.
      2) Play tuşunun solundaki iki seçenekten "song" un seçili olduğuna emin ol.

      Aklıma gelenler bunlar. Olmazsa biraz daha detaylı anlatırsan belki yardımcı olabilirim.

      Sil
  9. burak hocam kolay gelsin.ben fl stdyo 12 kullanıyorum fakat şu an iki sorunum var fazla zor bir durum değil gibi geliyo bana ama bilmeyince zor tabi..yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
  10. Hocam kusurabakmayın foruma giremedim bikaç gün.benim m audio Fest track ses kartı var kulaklık ile kayıt işlemini yapmaya çalışıyorum.ve harici bir kondansör mikrofon var.fakat gitar kaydımı yaptıktan sonra 2.kanaldan vokal kayıt yapmaya çalışınca gitarda vokal kaydına giriyo.ne yapabilirim.bir de kayıt yaparken ses te gecikme var.şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel bir soru. Programı kullanmaya ilk başladığımda benim de biraz sıkıntısını çektiğim bir durumdu. Öncelikle söyleyeceğim şeyleri tamamen anlamaya ve eksiksiz yapmaya dikkat edin.
      Gitar kaydının vokale girmesi tüm seslerin tek bir cihaz aracılığıyla çıkmasıdır. Bunu çözmek için en az iki farklı ses çıkış cihazı bağlı olmalı programda (Örn. kulaklık ve hoparlör). Gitar kaydınızı yaptıktan sonra pattern bölmesinde gitar kaydının sağ tarafındaki butonun yeşil olduğuna emin olun. Sonra mixerı açıp herhangi bir insert bölmesine sağ tıklayın. Buradan Link selected channels-to this track seçeneğini seçerek gitar kaydınızın insert bölmesine yerleşmesini sağlayın. Sonra hemen sağdaki out seçeneğinden kulaklığınızı seçin. Bunu yaptığınızda gitar kaydınız sadece kulaklıktan duyulacak. Ardından yine mixerde master bölümünün out cihazını hoparlör olarak ayarlayın. Vokal kaydı yaparken kulaklıktan gitar altyapısını duyarken üstüne vokal kaydı yapacaksınız. Burada kritik nokta vokal sesinizi hoparlörden duymamanız. Bunun için de hoparlörün sesini üstündeki çevirmeli bölümden kapatın. Aslında vokal kaydı yapılacak ama siz bunu duymayacaksınız. Eğer hoparlör sesi açık olursa çok büyük ihtimal sesteki gecikme nedeniyle karışıklık olacak. Gecikme sorununu iki kaydı da yaptıktan sonra playlistten ufak kaydırmalar ile düzelteceksiniz. Umarım anlatabilmişimdir.

      Sil
  11. Çok güzel ve açıklayıcı olmuş burak hocam fakat tek sorun ben iki çıkış yapamıyorum yani elimde monitör hoparlör yok ve ayrıca bu hemen sağında out dediğiniz yeri bulamadım saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Out seçeneği mixer penceresinin en sağ-alt kısmındaki bölüm. İki çıkış imkanınız yoksa da yapabilirsiniz. Burada önemli nokta vokal kaydı yaparken programdan sadece gitar sesini almanız. Yani programdan kendi sesinizi duymamanız lazım kayıt sırasında. Ama aynı zamanda kayıt yapıldığına da emin olmanız lazım. Bu şartlar sağlandıktan sonra kayıttan sonra gecikme sorununu halledebilirsiniz.

      Sil
  12. Merhaba fl sütüdüyoda ses kaydı yapıyorum kayıt stereo çıkıyor kayıt hoporlörlerin hepsinden gelmiyor mono gelmesi için nereye tıklamam gerekiyor görmüştüm ama bulamıyorum :(
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mixer'dan kayıt cihazını seçerken mono olarak seçebilirsiniz.

      Sil
  13. Saygılar konuyu gördümde sorunu kısaca şöyle çözimliyim bir sesin duyulması çıkış giriş yapısının bozuk olması en mantıklı yol şöyledir kendinize bir mikrofon edinin bir kulaklık hoparlör girişine kulaklık bağlayın mik girişindede sadece mik kalsın tek bağlantı bu birinci sorunu çözer gecikmeyise şöyle halledeceksiniz asio programını ayar penceresine geleceksiniz fl styd içinde optionstan en altta bir değer çubuğu vardır onu en başa yani 64 e getirin bu gecikmeyi nerdeyse sıfır yapar yani siz hissetmessiniz bile saygılar youtubedan destek olursanız sevinirim rapay music

    YanıtlaSil
  14. iyi akşamlar hocam şimdi gçördüm fl studio 12 de kayıt alırken beat üstüne nasıl alabilirim acaba yardımcı olursan çok sevinirim

    YanıtlaSil
  15. selamlar ben fl stüdyo 12 için keman sesini nasıl nerden indirebilirim .tşkrle r..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Sol menüdeki Instruments kısmında Strings adı altında olması gerekiyor hatırladığım kadarıyla. Şayet yoksa, internette "FL Studio Violin VST" şeklinde arayarak bulabilirsiniz. İngilizce aratmanız daha çok ve daha kaliteli sonuçlara ulaşmanızı sağlar.

      Sil
  16. Hocam merhabalar ben playlistde beat üzerine kayıt alırken vokal ile birlikte beati de yeniden kaydediyor. Bende mecburen beati telefondan açıp öyle kayıt alıyorum bu sorunun çözümü var mı saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle yukarıdaki kayıt simgesine sağ tıklayıp sadece "audio" seçeneğinin işaretli olduğuna emin olun. Vokal kaydı yaparken beati kulaklık üzerinden dinlerseniz herhangi bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.

      Sil
  17. Burak Bey merhaba. Fl 12 kullanıyorum. Ne yaptıysam kulaklığın iki tarafındanda eşit ses alamadım. Sesin %95'i sol kulaklıktan geliyor. Çift taraftan ses alamıyorum kaydı mp3 olarak kaydettiğimde. Bunun sebebi nedir internette hiç bir yer bulamıyorum ve nasıl düzeltilir?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Steam Oyun Taşıma

Terraria: İstediğiniz Eşyayı Hemen Bulun (Sandık Eşyaları)